1- Christensen T, Lægreid P, Rykkja LH. Organizing for crisis management: building governance capacity and legitimacy. Public Administ Rev 2016;76(6):887-97. DOI: 10.1111/puar.12558
2- Wang J, Anne M, McLean GN. Understanding crisis and crisis management: an Indian perspective. Hum Res Dev Int 2016;19(3):192-208.
3- سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور (1399) وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران.
4- شیرزاد کبریا، بهارک (1392) بررسی ابعاد و مؤلفه های مدیریت بحرانبه منظور ارائه راهکار مناسب برای مدارس متوسطه تهران، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، سال چهارم، شماره 4، ص 118-85.
5- علوی، سید علی. سالاروند، اسماعیل. احمدآبادی، علی و بسحاق، محمدرضا (۱۳۹۱) تحلیل فضا- مکانی عملکرد ایستگاههای آتشنشانی بر پایه ی مدیریت بحران با استفاده از روش تلفیقی MCDM و تحلیل شبکه مطالعه موردی: منطقه 6 تهران، دو فصلنامه مدیریت بحران، شماره ۲، ص ۶۵-۵۷.
6- Zhu, Y., Liu, F., Zhang, G., & Xu, Y., (2019), Development and prospect of mobile gravity monitoring and earthquake forecasting in recent ten years in China, Geodesy and Geodynamics, 10(6), 485-491.
7- هاشمی پطرودی، سیدحمید؛ احمد جعفرنژاد چقوشی، محمد رضا صادقی مقدم، حسین صفری (1396) چالش های حاکمیت شبکه مدیریت بحران (مطالعه ی موردی: شهر تهران)، مدیریت دولتی (دانش مدیریت)، دوره 9، شماره 3، 379-403.
8- Herman, H. M. L. (2016). Disaster management collaboration in turkey: assessing progress and challenges of hybrid network governance. Public Administration, 94(2), 333-349.
9- بهمنش شکیب، داود، احمد کارگر (1396) ارائه مدل نظری هماهنگی بین سازمانی در مدیریت راهبردی بحران های طبیعی با روش فراترکیب، مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، شماره 27، ص 71-102.
10- خوراکیان، علی رضا؛ زهرا نیکخواه فرخانی، مینا بوستانی راد، شکوفه لقمانی دوین (1398) تبیین و طبقه بندی مؤلفه های انسجام سازمانی، مطالعات رفتار سازمانی، سال هشتمف شماره 2، تابستان 1398، ص 124-83.
11- Baccarani C., Golinelli M. The non – existent firm: relations between corporate image and strategy. Italian Journal of Management; 33(97): 313 – 323, 2015.
12- Franklin, K. D. (2011). The Effects of Bureaucracy on Policy Implementation in the Public Sector „A Case Study of Ghana Audit Service, Ashanti Region‟. A Thesis submitted to the Institute of Distance Learning Kwame Nkrumah University of Science and Technology.
13- Bolaji, S.D. (2014). Intent to action: overcoming the barriers to universal basic education policy implementation in Nigeria. A doctoral thesis submitted to the graduate research school of Edith Cowan University, Western Australia.
14- قره داغی، رستم؛ مرتضی موسی خانی، حسن گیوریان (1397) شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مشارکت کارکنان در اجرای خط مشی های عمومی در حوزه شهرداری های کشور، خط مشی گذاری عمومی در مدیریت، سال نهم، شماره 31، ص 1-17.
15- حاجی پور، ابراهیم، لطف الله فروزنده، حسن دانایی فرد، اصغر فانی (1394) طراحی الگوی آسیب شناسی اجرای خط مشی عمومی در ایران، فصلنامه مدیریت نظامی، سال پانزدهم، شماره سوم، ص1 – 23.
16- Stillman, R. (2021). Public Aministration (Concept and Cases). Houghton Mifflin.
17- Ugwuanyi, B. I & Emma E.O. (2013). The Obstacle to effectivie policy implemention by the public bureaucracy in developing nations: the case of Nigeria. Kuwait Chapter of Arabian Journal of Business and Management Review. 2 (7), 100-128.
18- Kabra, G. & Ramesh, A. (2015). Analyzing drivers and barriers of coordination in humanitarian supply chain management under fuzzy environment. Benchmarking: An International Journal, 22(4), 559-587.
19- Zhong, SH., Clark, M., Hou, X. Y., Zang, Y., & FitzGerald, G. (2014). Progress and challenges of disaster health management in China: a scoping review. Global Health Action, 7(1),1-9.
20- Hermansson, H. (2018). Challenges to Decentralization of Disaster Management in Turkey:
The Role of Political-Administrative Context. International Journal of Public Administration, 1–15
21- Kovács, G. & Spens, K. (2009). Identifying challenges in humanitarian logistics International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 39 (6), 506-528.
22- احمدی، عبدالمجید، سوران منوچهری (1399) سنجش وضعیت و تحلیل عوامل مؤثر بر مطلوبیت مدیریت بحران مخاطرات طبیعی در شهرستان قائنات، نشریه برنامه ریزی فضایی، دوره 10، شماره 2، ص 23-50.
- حسین زاده، مهناز؛ احمدی، علی و صمدی فروشانیف مرضیه (1400) توسعه مدل پویای مدیریت بحران زلزله در تهران با استفاده از رویکرد پویاییشناسی سیستم، نشریه مخاطرات محیط طبیعی، دوره 10، شماره 27، ص 90-67.
24- مدیری، محمود (1399) طراحی مدل ساختاری- تفسیری برای چالش های اثرگذار در مدیریت بلایا، فصلنامه علمی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، سال دهم، شماره 14، ص 355-386.
25- نوری، محبوبه؛ رضایی، محمدرضا و عسکری، ابراهیم (1399) مدلسازی ساختاری – تفسیری عوامل مؤثر بر تاب آوری کالبدی و اجتماعی شهر شیراز در برابر سانحه طبیعی سیل، جغرافیای اجتماعی شهری، 7 (2)، 172-149.
26- حاتمی نژاد، حسین؛ فرهادى خواه، حسین؛ آروین، محمود و رحیم پور، نگار (1396) بررسى ابعاد مؤثر بر تابآورى شهرى با استفاده از مدل ساختارى تفسیرى، فصلنامه دانش پیشگیرى و مدیریت بحران، دورة هفتم، شمارة اول.
27- قانون مدیریت بحران کشور (1398) مجلس شورای اسلامی، مصوب 7/5/. 139۸.
28- Faisal, M., Banwet, D.K. and Shankar, R. (2006). Supply chain risk mitigation: modelling the enablers, Business Process Management, 12(4): 535-552.