TY - JOUR ID - 46988 TI - ارائه الگویی برای تدوین و بازنمایی نقشه دانش یک واحد پژوهشی در شرایط بحرانی با رویکرد شناسایی مهار تها و تخصص ها JO - مدیریت بحران JA - CM LA - fa SN - 2345-3915 AU - زاهدی, محمد رضا AU - دارابی, مسعود AU - فرسی, محمد AD - دانشگاه صنعتی مالک اشتر AD - دانشگاه صنعتی مالک اشتر- بازرسی Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 2 SP - 57 EP - 67 KW - شرایط بحرانی KW - نقشه دانش KW - الگوی نقشه دانش KW - بازنمایی نقشه دانش KW - نقشه سرمایه دانش DO - N2 - این مقاله به ارائه الگویی برای تدوین و بازنمایی نقشه دانش یک واحد پژوهشی در شرایط بحرانی با رویکرد شناسایی مهارت ها و تخصص هامی پردازد. برای این کار مباحثی مانند تعاریف نقشه دانش و انواع آن، علت ترسیم نقشه دانش و اصول کلیدی ترسیم آن، طبقه بندی نقشه های دانش،مزایا و معایب این گونه نقشه ها و موردکاوی های انجام شده بررسی شدند. سپس با تحلیل نقاط قوت و ضعف موردکاوی های یادشده، یک الگوی ششمرحله ای برای بازنمایی نقشه دانش در یک واحد تحقیقاتی ارائه شد که شامل شش گام 1. تعیین حوزه دانشی 2. شناسایی سرپرستان و مدیران عملیاتی3. استخراج روابط بین کارکنان و همچنین فرادانش مربوط به افراد 4. استخراج اطلاعات و دانش افراد 5. ترسیم نقشه دانش و 6. فراهم کردن مکانیسمروزآمدسازی و تحلیل نقاط قوت و ضعف است. UR - https://www.joem.ir/article_46988.html L1 - https://www.joem.ir/article_46988_7e697073982ae7282e9d12118ee6b4ed.pdf ER -