دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
کلیدواژهها = مدیریت بحران
طراحی مدل انسجام بین سازمانی در اجرای خط مشی های مدیریت بحران با رویکرد ساختاری تفسیری
چکیده
هدف پژوهش، طراحی مدل انسجام بین سازمانی در اجرای خط مشی های مدیریت بحران با رویکرد ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی است و با روش کیفی و در چارچوب تحقیقات توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه ... بیشترتحلیل متغییرهای اثر گذار عوامل فضایی لبه شهری بر مدیریت بحران شهرها (مورد مطالعه منطقه 15 شهرداری تهران)
چکیده
منطقه 15 تهران به عنوان یکی از مناطق حاشیه ای شهر در زمان های گذشته با وجود دروازه های متعدد به عنوان یکی از محل های اصلی ورود مسافران به شهر تهران بوده است. بدیهی است خصلت اصلی و پیوسته رشد وشکل گیری منطقه ... بیشترتلفیق تحلیل شبکههای اجتماعی و تصمیمگیری چندمعیاره برای رتبهبندی رویکردهای مدیریت بحران سیلاب
چکیده
سیل ازجمله بلایای طبیعی است که در صورت رخداد میتواند خسارات گسترده جانی و مالی به جوامع تحمیل نماید. این در حالی است که نگرشهای جاری و حاکم بر مدیریت بحران عمدتاً بر مدیریت ریسک مبتنی بر رویکرد مقاومتی ... بیشتربررسی نقش سازمانهای مردم نهاد در مدیریت بحران: به منظور ارائه مدل در راستای وظایف جمعیت هلال احمر ایران
چکیده
در میان نهادهای متولی مدیریت بحران، سازمانهای مردمنهاد به عنوان مؤسساتی کارآمد و مکمل بخش دولتی در تأمین اهداف توسعه، از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. سازمانهای مزبور و در راس آنها جمعیت هلال ... بیشترطراحی مدل ارتقاء سرمایه اجتماعی در سازمان های اثرگذار دولتی با تاکید بر دوران کرونا (نمونه پژوهی: سازمان تامین اجتماعی استان مازندران)
چکیده
دراین مقاله مساعی نویسندگان طراحی مدل ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمان تامین اجتماعی استان مازندران در دوران شیوع کرونا می باشد. روش تحقیق ازنوع آمیخته اکتشافی (کیفی –کمی) است. جامعه آماری در بخش کیفی ... بیشترپیشران های مدیریت تاب آور کسب و کارها، متاثر از بحران کووید 19
چکیده
آشنایی با تحولات نوین و پویایی ها در علوم مختلف از جمله علوم مدیریت ،کمک شگرفی در راه تعالی و شکوفایی جوامع است و می تواند رویارویی با بحران ها و مشکلات را تسهیل نموده و موجبات پاسخگویی و قدرت حل مسائل ... بیشترطراحی و تدوین مدل بازآفرینی کسب وکارهای کوچک پس از بحران زلزله کرمانشاه
چکیده
پژوهش کیفی حاضر با هدف طراحی و تدوین مدل بازآفرینی کسبوکارهای کوچک پس از بحران زلزله آبانماه سال 1396 کرمانشاه، با استفاده از نظریه دادهبنیاد و رهیافت نظاممند استراوس و کوربین انجام گرفت. ... بیشترطراحی الگوی مدیریت بحران در راستای تابآوری کسبوکارها، مبتنی بر نقشهای حاکمیتی و سازمانی (در شرایط همهگیری کووید-19)
چکیده
بیماری کووید-19 علاوه بر تهدید سلامت افراد، زیانهای جبرانناپذیری به بدنه اقتصاد در سطح جهانی وارد کرد و بیشتر کسبوکارها را با رکود و زیان مواجه ساخت. در این راستا، این تحقیق به دنبال ارائه الگوی ... بیشترارائه مدل ریاضی بهمنظور طراحی شبکه سلسله مراتبی تسهیلات اضطراری موقت در شرایط بحران
چکیده
طراحی تسهیلات سلامت از دیرباز یکی از مهمترین موضوعهای مورد توجه برنامهریزان حوزه سلامت بوده است. در هنگام بحران بهمنظور امدادرسانی به مصدومان، شبکه سلامت شامل مجموعهای از درمانگاهها ... بیشترمدل بهینه سازی مسیریابی و برنامه ریزی چند دور های برای وسایل نقلیه بعد از وقوع بحران با هدف کاهش تقاضای تأمین نشده و مجاز بودن کمبود کالا مطالعه ی موردی: منطقه 4 تهران
چکیده
با توجه به رشد پنج برابری وقوع حوادث غیرمترقبه در دهه های گذشته و افزایش هزینه های جانی و مالی ناشی از آن، مدیریت زنجیره ی تأمینامداد به عنوان راه حلی مناسب به منظور کاهش هزینه های مختلف بحرا ن ها همواره ... بیشترمد لسازی و حل مسئله مکان یابی تخصیص دو هدفه در لجستیک امدادرسانی با در نظر گرفتن زیرساخت ها
چکیده
بحران حادثه ای است که سبب آسیب، ویرانی، مرگ و رنج بشر و تخریب سلامت انسان هنگام حادثه و بعد از آن می شود. این حوادثبه طور طبیعی یا به وسیله بشر به طور ناگهانی به وجود می آیند. از بیشتر خسارت های بشری و خرابی ... بیشترتحلیل تعامل بین عوامل بحرانی موفقیت در مدیریت بحران با رویکردهای ترکیبی تصمیم گیری چند معیاره فازی
چکیده
توجه ناکافی به مدیریت بحران باعث ایجاد خسارات زیادی می شود. بنابراین نیاز به بهبود در تمام فرآیندهای مدیریت بحرانبرای مقابله با بلایا و فاجعه از طریق شناسایی و تعیین تعامل و روابط بین عوامل بحرانی موفقیت ... بیشترملاحظات پدافند غیرعامل در طراحی پل های خاص به منظور تداوم خدمت رسانی در شرایط بحران
چکیده
پل ها یکی از عناصر کلیدی و راهبردی در شبکه ی حمل ونقل یک کشور هستند و از این رو، از اولین اهداف حملات انفجاری در زیرساخت های حمل و نقل هستند. انهدام پل ها در یک شبکه منجر به کاهش قابل توجه دسترسی و بروز تأخیر ... بیشترشاخص های سنجش تاب آوری سازمانی خبرگزار ی های ایران در بلایای طبیعی
چکیده
تا ب آوری سازمانی و سنجش آن امروزه یک راهبرد سازمانی تلقی می شود، اما خبرگزاری های کشور ما علی رغم وجود مخاطرات گسترده یطبیعی در اطراف خود نگاهی به این مقوله ی راهبردی ندارند، چرا که اصولاً شاخص های قابل ... بیشترشناسایی و تعیین شاخص ها و مؤلفه های توسعه ی سرمایه ی انسانی در مدیریت بحران مطالعه ی موردی: سازمان امور مالیاتی
چکیده
غالباً سازمان ها در کسب اهداف فردی و یا سازمانی با چالش های متفاوتی مواجه می شوند و در پی آن دچار بحران می گردند. بحران سبب بروزاختلال در سازمان می شود. مدیریت سازمان برای غلبه بر بحران نیازمند ابزار خاص ... بیشترکاربرد روش دلفی و شیوهی دیمتل در شناسایی و ساختاردهی به شاخصهای تأثیرگذار بر چابکی لجستیک بحران
چکیده
وقوع حوادث غیرمترقبه و فجایع طبیعی و اثرات ناشی از وقوع آنها، جوامع کنونی را ملزم به انجام برنامه ریزی های لازم برای رویارویی و کاهش اثرات مخرب مربوطه نموده است. اگر چه در حوادث کوچک، انجام این ... بیشتربرنامه ریزی بازیابی پیش از وقوع تند باد شبکه های توزیع فشار متوسط با هدف بهبود مدیریت بحران پیش اقدامانه
چکیده
برنامه ریزی بازیابی پیش اقدامانه قبل از بروز طوفان اقدامی مؤثر در کاهش زمان و هزینه ی خاموشی شبکه های هوایی توزیع است و در بهبود تاب آوری این بخش از شبکه های برق رسانی تأثیرگذار خواهد ... بیشترشناسایی محله های آسیب پذیر شهری از نظر اتفاقات شبکه ی آب مطالعه ی موردی: شهر اردبیل
چکیده
زیرساخت آب شریان حیاتی یک شهر است و آسیب به آن، می تواند منجر به بحران شود. بر اساس گزارش های ثبت شده، از سال 1390 تا 1395 به طور میانگین سالانه دهها هزار مورد اتفاق در زیرساخت شبکه ی آب شهر اردبیل ... بیشترچارچوبی برای بهینه سازی تدارکات امدادرسانی و تخلیه ی مجروحان مطالعه ی موردی: نقش نیروهای مسلح
چکیده
هرساله در سراسر جهان حدود 70 هزار نفر از مردم کشته می شوند و نزدیک به 200 میلیون نفر تحت تأثیر بلایای طبیعی و انسانی قرار می گیرند. ازاین رو،مدیریت بحران و به طور ویژه مدیریت کارا و مؤثر فعالیت های لجستیک ... بیشترامکان سنجی و بهینه سازی ترکیب و زمان بندی طرح های مدیریت بحران
چکیده
موفقیت در مدیریت بحران زمانی محقق می شود که سازمانها، آمادگی هرچه بیشتر به همراه پیشگیری لازم را مورد نظر قرار دهند. اینامر نیاز به آشنایی و استفاده ی هرچه بیشتر سازمانها از اصول مدیریت و به طور خاص مدیریت ... بیشترسنجش آسیب پذیری و برنامه ریزی راهبردی مدیریت بحران (زلزله) در نواحی روستایی مطالعه ی موردی: شهرستان شهرکرد
چکیده
انسان از زمان استقرار در روی کرهی زمین، همواره در معرض تهدیدات محیط قرار داشته است. افزایش قدرت ابزاری و فناوری امروزی وی نیز در ستیز با طبیعت، نه تنها موفقیت کامل به وی نداده، بلکه تنوع بحرانها ... بیشترارائهی یک الگوی بهینهسازی برای مسئلهی پاکسازی آوار در فاز پاسخ به بحران
چکیده
هدف از مرحلهی پاسخ بعد از بحران، کاهش تلفات انسانی از طریق دسترسی به مناطق بحرانزده به منظور انتقال کمکهای امدادی و عملیات جستوجو و نجات مصدومان در سریعترین زمان ممکن است. آوار ناشی از ... بیشترتأثیر چابکی منابع انسانی بر مدیریت بحران مطالعهی موردی: انتقال خون اصفهان و سه استان حادثهخیز دیگر کشور
چکیده
منابع انسانی مهمترین ابزار چابکسازی سازمان است و باارزشترین دارایی هر سازمان محسوب میشود. از آنجا که شرایط محیطی بهطور دائم در حال تغییر و تحول است، برخی از این تحولات ناگهانی ظاهر شده و ... بیشترمدیریت بحران در بافتهای فرسودهی شهری با استفاده از روشSWOT و QSPM مطالعهی موردی: منطقهی چهار مشهد
چکیده
برنامهریزی و مدیریت سوانح و حوادث طبیعی که سبب تحمیل خسارتهای جانی، مالی و محیطی به فضاها و ساکنان مناطق شهری میشود، باید بهمنزلهی یک راهبرد اساسی در همهی مراحل برنامهریزی و برنامههای ... بیشترتحلیل روابط بین سازمانی در مدیریت بحران در شهر اصفهان